Autor |
|
|
|
|
Alfa Romeo auf dem "Finanzprüfstand" |
|
|
Administrator 12463 Beiträge - Alfista Brainiac
|
|
|
Es sieht nicht gut aus :
Wirtschaftlichkeit wird geprüft
Tja - da steht das 100-jährige Jubiläum vor der Tür und jetzt denkt man drüber nach, die Produktpalette zu verschlanken und Neuvorstellungen einzufrieren (mit Google-Übersetzer mal lesen)
Oder auch :
Zitat
"Alfa faces product freeze under a review of the struggling brand
Fiat could freeze new investment in Alfa Romeo under a strategic review of the money-losing brand ordered by CEO Sergio Marchionne. A product freeze is one of two alternatives that Fiat is considering to end years of losses and declining sales at the sporty premium brand. The other option is to refresh Alfa's lineup using Chrysler platforms to replace the aging Alfa 159 sedan and wagon and the discontinued 166 flagship sedan. "
Fonte: Automotive News Europe
|
|
Beitrag vom 02.12.2009 - 07:33 |
|
|
|
1888 Beiträge - Hardcore - Alfista
|
|
|
Hey nase nicht so faul du hast etwas vergessen...
In lucid analysis of the situation, Marchionne has also said that "Alfa Romeo has met with too many successive reinventions" and watched as "it is time to stop with these upheavals." So, here are the options that Alfa has before him: at best, the brand will build its future in North America sedan segment D and E (the heirs of 159 and 166, to understand)-based Chrysler.
At worst, we said, Myth and Juliet will remain the only two products of the new Alpha course, and will range up to complete collapse of what remains of their trading career, GT, 159, 159 Sportwagon, Brera and Spider. The heir to the 166 large sedan, in this scenario, would never see the light.
In 2008, Alfa sold 103,000 cars, a figure equal to about half of what was scored in 2000 (203,000 units). It is estimated that the house has lost between 200 and 400 million euros each year in the last ten years. In light of these numbers is clear that the possibility of making investments alone is practically nothing.
For this Marchionne is forced to look overseas, "Surely the availability of obtaining platforms segment D and E from the U.S. exists. We need to assess the economic opportunity, "said the ad. To know what will become of this board "Transatlantic" We must wait until early 2010, when Alfa will present its business plan for the next five years.
"Only then will we set architectures Chrysler will be usable by Alfa Romeo. Certainly, however, there will be twinning with Dodge on which many rumors have come out recently, "said Marchionne. "The Heritage of Alpha and the Dodge are very different and their DNA is equally irreconcilable: lose the whole identity of the Alfa Romeo if we try to Americanize," continued the manager.
Marchionne was finally satisfied with the MiTo and confident for the Juliet "that will do much to raise the quality of the brand."
|
______________________________________
GT Edition Sportiva Heizölbrenner 2006
GTV 3.0 V6 24 Volt 1998
|
|
Beitrag vom 02.12.2009 - 07:51 |
|
|
|
Administrator 12463 Beiträge - Alfista Brainiac
|
|
|
Steht ja alles im Link mit dem italienischen text
|
Beitrag vom 02.12.2009 - 08:24 |
|
|
|
5649 Beiträge - Alfista Legende
|
|
|
Ja, ist ja nicht alles unbedingt schlecht, denn nur wenn Alfa schwarze Zahlen schreibt bleibt Alfa weiterhin als Marke bestehen. Der Fiat Konzern besteht ja aus 3 Traditionsmarken mit Volumenmodellen.
Da muss der Konzern genau sehen, welches Segmet man mit welcher Marke belegt um Geld zu verdienen. Hinzu kommt noch der Neuerwerb bei den Amis. Hier würde ich die ähnliche Strategie wie sie VW betreibt wählen: Neue Technik bei Alfa, Fiat und Lancia und die Vorgängertechnik in die US Modelle pumpen und den Markt abschöpfen.
Den Heckantrieb von Chrysler (Mercedes) in Alfas zu transferieren hat positives und negatives. Pos.: Alfa braucht einen Heckantrieb für Modelle wie den Spider oder den 166 Nachfolger. Neg.: Ist der Antrieb der Chryslers, der auf alter Benz-Technologie basiert, noch up to date??
|
Alfa GT 1.9 JTD Quadrifoglio Verde
Nero Carbonio Met.
FIAT 124 Spider CS0 - Für Spass |
|
Beitrag vom 02.12.2009 - 10:55 |
|
|
|
1888 Beiträge - Hardcore - Alfista
|
|
|
ich meine schon was soll an einem Heckantrieb den wirklich veralten ?
|
______________________________________
GT Edition Sportiva Heizölbrenner 2006
GTV 3.0 V6 24 Volt 1998
|
|
Beitrag vom 02.12.2009 - 16:41 |
|
|
|
1965 Beiträge - Hardcore - Alfista
|
|
|
selbst ältere MB-technik ist ein geschenk für alfa. das ist pure mechanik, risiko gering, für den kunden erlebbarer fortschritt (weil heckantrieb), also ok. haltbar muss das sein, dann passts.
|
156 2,0 TS grigio chiaro (BJ 1999, verkauft) // GT 1,9 JTD distinctive grigio stromboli (BJ 2005, verkauft)
159 SW 2.0 JTDm ti bianco ghiaccio, Biscione seitl., Ragazzon Duplex ESD, Alu-Domstrebe, K&N, Schaltsack Leder, LED's, SB (BJ 2010, verkauft)
Meine neue dicke Weisse
Meine Galerie |
|
Beitrag vom 02.12.2009 - 22:19 |
|